torsdag, februari 21, 2008

torsdag kväll - äntligen

19.37

det är äntligen kväll och som jag har väntat. nu ska jag bara stå ut hela dagen imorn också. så i princip så är det ett dygn kvar tills allt är så gott som perfekt igen.

det har varit en tillfredställande dag idag. så som jag vill att mina lediga dagar ska se ut. gick upp vid halv 9 imorse. åt frukost, läste tidningen, gjorde mig iordning och gick till bussen. var hos optikern, och det går alltid snabbt. tog vagnen in till stan och vidare hem till Johanninen. där blev det thé, en god lunch, massa prat och kramar. pratade om allt mellan himmel och jord, precis som det brukar vara. och även om det kan drökja veckor mellan vi ses så är det alltid likadant i alla fall.
handlade middagsmat till imorgon på väg hem från stan. väl hemma så har jag städat hela lägenheten och vikt tvätt. det är en bra anledning att städa när Emil ska komma hit imorgon.

har pratat med Emil en stund och precis när vi skulle lägga på så blev jag den dumma Julia. det blev bara fel, jag sa på fel sätt. jag skulle inte ha sagt så alls, det bara flög ur mig. en jävla dum anklagelse bara. för jag vet att det inte alls är så.

ska göra mig iordning för natten nu, börjar bli trött. och dessutom går det mycket fortare tills det blir imorgon då. och jag längtar massor, efter Emil <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar