måndag, november 03, 2008

hemma igen.

17.36

hemma igen efter en riktigt toppen USA-resa. här kommer en liten kort uppdatering, kanske kommer det mer, kanske inte, det finns så mycket att skriva. resan har varit så gott som allt man kan önska sig. det enda jag kan komma på är förmoldigen att första veckan i Florida var det lite dåligt väder och sen blev det lite för kallt. men inte kallt som här, man kunde ju gå i shorts å flipflop. vi har gjort massor. 4 dagar i New York, det var helt enormt, spännande och fantastiskt roligt. ganska precis så som jag har tänkt mig det. så det var väl ett ganska konstant promenerande i 4 dagar för att hinna se så mycket som möjligt och shoppa och det gjorde vi.
sen iväg till Florida. var i Everglades, åkte träskbåt, kikade på alligatorer. badade, hade mulet väder. var i Key West, sydligaste udden på Florida, bilade runt lite, var på äventyrsbad, Adventure Island, på nöjesfält, Busch Gardens och Seaworld. det blev även några dagar på stranden, vid poolen och en del shopping.
det har känts som en alldleles lagom lång semester. känns som den har gått långsamt, men på ett bra sätt och snabbt också i en konstig kombination. och Emil har saknats en hel del, men inte outhärdligt mycket, har haft så mycket annat att tänka på.
sen kom den fruktansvärda hemresan på 30 timmar, det var kämpigt. blev lite sovande på flygplatsen, å på planen, men det hjälpte inte så mycket. sen kom Emil å hämtade mig på flygplatsen å det gjorde mig lycklig :)

idag har jag inte gjort så mycket. sov till att börja med till halv 2, efter en natts dålig sömn och skumma drömmar om vägar, flygplan, flygplatser och annat konstigt. men har tvättat lite och packat upp nästan allt.
nu blir det middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar