måndag, november 10, 2008

STORM

14.53

det blåser en väldig massa ute, även om det har avtagit ganska mycket sen i förmiddags. då var det fruktansvärt. jag och Helmer skulle gå ut, strömmen hade gått och det fanns inte mycket att göra inne, så jag klädde på mig och gick ut. hade innan hört lite mullrande, men tänkte inte så mycket mer på det. väl när vi kom utanför dörren, så spöregnade det, vi kom inte längre ner än till hästhagen innan det blixtrade och small till och regnet öste ner ännu mer. vi sprang in. bara några minuter senare blåste ett träd, som står alldleles här utanför, ner. det var lite läskigt, för vi hade ju varit där bara en kort stund innan. men allt gick ju bra. sen så klarnade det upp och solen kom fram lite grann
var ganska nyss ute på en liten promenad, men det blev inte skogen, med Helmer. det var inte skönt precis, men tvunget.

nu ska jag ta och baka lite småkakor, för att fördriva tiden. Emil gillar inte när jag bakar, för han tycker att han måste äta det då och att han blir tjock. jag bakar men jag äter inte det oftast inte sen. det funkar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar