fredag, november 14, 2008

och åter igen samma sak

15.32

det regnar och blåser, idag igen. det är helt sanslöst hur mycket regn det finns på hösten. försökte vänta ut regnet lite i förmiddags, men insåg att det var rätt lönlöst, så det var bara att dra på sig kläderna och gå ut i regnet. det blev ingen lång promenad, för jag är inte riktigt den personen som njuter så mycket av att vara ute i regn, även om jag har på mig regnkläder, det är bara ett nödvändigt ont likosm. när vi hade kommit in blev det mysbyxor och det kändes skönt att inte behöva gå ut mer om jag inte vill.

annars har det inte hänt mycket idag, har äntligen tagit tag i det och ringt optikern. tid på tisdag, blir skönt med nya linser igen. ska också ta och diska lite innan Emil kommer hem idag.

onsadagen hos mamma var bra, det regnade dock hela dagen så det blev ingen preomenad ner till sjön, jag som hade med mig mina "skogsskor" och grejer. istället blev det en sväng till Borås, och ett par nya skinnstövlar till mig. sen middag hemma hos mamma och sov över där. på torsdagen tog jag det lugnt innan jag åkte hem..
fick reda på att jag fick jobbet!! det känns så jäkla bra, det är bara 50% men det är bra till att börja med, för att få in foten sen, så kanske det blir mer, vem vet.

och nu är det fredag igen och jag vet inte vart veckan har tagit vägen återigen, jag som inte gör särskilt mycket alls. men det är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar