måndag, december 08, 2008

crash.

19.21

det mesta för den här dagen är gjort. middag äten och lunchlåda tills imorn fixad. jobbade kortpass idag istället för det långa som jag skulle göra. kände mig inte rikitgt kry och näsan bara rann. så jag gick hem vif halv 1 idag och efter det har jag mest tagit det lungt. har förresten gjort nejlikeapelsiner.

helgen var helt fantastiskt bra. den har spenderats hemma hos pappa, med syster mestadels. åkte hemifrån på fredagförmiddagen, mötte upp med syster hemma hos pappa och vi gav oss av in till stan, påbörjade våran jakt efter dem första julklapparna och något nytt att ha på sig för fredagens utgång. god middag hos farmor&farfar. hem för lite förparty, iordninggörande och SingStar. vi hamnade som vanligt på GP, men vi hade sjukt roligt som vanligt, och var hemma halv 6 på lördagmorgonen. efter ett par timmars sömn så var det dags att släpa sig upp, göra sig iordning och åka in till stan för julklappsinköp och Jul på Liseberg efter det. Liseberg var sjukt mysigt, som det är varje år, dock lite väl mycket folk. kvällen slutade i syster säng, framför tv med varsin dator i knäet, helt slut båda två, men som vanligt sängen alldeles för sent ändå.

söndagen, träffade jag min bästaste ven i världen. hon var hemma i Lindome, så det passade jättebra. var så skönt att träffa henne igen, prata med henne och att hon förstår på ett sätt som bara hon gör. jag behöver henne.
sen bar det av hemåt, och jag åkte förbi mamma för att hämta ett par grejer. och då fick den bra helgen plötsligt ett väldigt plötsligt slut. (låg och körde i 50, vid Sätila, det kommer två bilar på det motsatt körbanan och plötsligt så svänger den främre bilen ut på min körbana och bara kör rakt emot mig, och några meter ifrån så svängde han bara tillbaka, jag hann knappt tänka att jag skulle väja ens). jag började gråta, som tur var så var det inte långt kvar till mamma och jag kom in till henne och storgrät. och blev väl kvar där längre än jag hade tänkt, men jag behövde lugna ner mig. sen åkte jag hemåt till Emil, och så lugnt och försiktigt som jag körde då, det händer inte ofta.

och inatt drömde jag mardrömmar, i princip hela natten. jag såg billyktor komma emot mig i mörkret. obehagligt som fan. och jag tänker på allt som skulle kunna ha hänt. hoppas det blir bättre inatt.

det dröjer nog inte länge tills sängen hägrar heller. vill ju kunna jobba imorn.

1 kommentar:

  1. men gumman!
    Fy vad hemskt, kan tro att du behövde tid på dig hos mamma. Hur är det med dig nu, kan du sova?
    pussi!

    SvaraRadera