måndag, juni 22, 2009

älskade älskade du.

20.12

har inte haft möjlighet att skriva på hela helgen och igår så hade jag helt enkelt ingen lust alls.
midsommar i Varberg var rikigt bra. trevligt folk. förhållandevis bra väder. god mat och vin.

åkte som sagt ner i torsdags, mötte upp syrran och E. handlade lite inför helgen. gick en promenad7hoppade på stenar till fyren, åt middag och slappade framför tv:n. midsommarafton kom det lite mer folk, det åts och dracks. inte alldelels för mycket, bara lagom. en sväng ner på Solviken och vi åt lite mer. på natten regnade det, så mycket så man knappt kunde tänka än mindre prata. midsommardagen var så som den kan förväntas att vara, lite trötta. men sol, fotboll, glass, basket, poolbad och grillad korv. på kvällen blev det godis och Rocky-kväll. jag är så himla lycklig för att jag fick med mig Emil och han har varit mer underbar i helgen.

jag bara älskar att vara nere i Varberg. jag känner mig fri på något sätt. att havet är så nära. det finns inga måsten och jag kan göra saker precis när jag känner för det. sova hur länge jag vill, gå å lägga mig mitt i natten. laga mat och diska måste ju göra, men där känns det som att man gärna gör det. kan ligga i en solstol hela dagen utan att känna att jag borde göra något annat. sova middag, fastän jag inte gjort något på hela dagen. det är semester och frihet för mig.

idag har det varit ett strålande väder. jobb idag, till två, känns skönt att börja med en lugn dag. sen var det en sväng på gymmet. och efter det blev det en stol i solen med en bok. sol imorn med och jag är ledig.

nu blir det lite tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar