söndag, juni 28, 2009

underbara helg.

21.45

tänkte idag på hur mycket jag uppskattar att ha ledigt en helg när jag i princip har jobbat hela veckan. det var längesen jag kände så. och det är underbart. jag vill gå upp tidgit på morgonen njuta av det fina vädret och sen vara ute/uppe till natten. men såklart blir det inte rikigt så.

i fredags led jag av den vanliga fredagströttheten och sov 3 timmar på kvällen. åt middag sent hos Emils syster och dansade dansmatta till midnatt. lördag var mest en slappdag, gick en skogspromenad, tvättade en maskin och sen satt jag mest ute på gräsmattan och läste. jag var en aning röd när jag kom in och hade en väldigt annorlunda solbränna på ryggen :P sen blev det god middag och lite vin. lite efterrrätt och film.

idag blev det bio vid halv 3. lite skönt att inte vara ute i solen idag faktiskt. Transformers 2, väldigt bra film enligt mig. mycket action och grymma specialeffekter. sevärd, helt klart! hemma blev det en stund ute i solen med min bok. sen var jag trött eller snarare jag är trött. jag sitter och slötittar på någon halvtramsig high school-film. men mer komplicerat än så orkar jag inte med ikväll.
snart blir det sängen också, jobb imorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar