tisdag, juni 23, 2009

kvällen blev inte rikigt som jag tänkt mig.

20.36

ja, jag vet inte rikigt vad jag ska säga om det. jag och Emils syster skulle gå ut en lite runda runt "byn". hade med hundarna, kopplade såklart. en hund kom springande, från en annan gård. Helmer blev galen och plötsligt krånglade han sig ur kopplet och attackerade den andra hunden, bet tag och släppte inte taget. det var obehagligt, tur att Emils syster var med, hade inte fixat det själv. mina ben bara skakade och jag kunde inte ens Emils nummer längre. han hämtade upp oss. och jag bara grät. kändes som det var mitt fel ju, men å andra sidan var ju den andra hunden lös. som tur var så blev det bara en liten skråma på hunden. och två små på mig.

dagen i övrigt har varit helt underbar verkligen. det har varit som semester. har mest legat i en solstol hela dagen och läst. varit ensam hemma också. fick tvättat två maskiner men inte mer än så. nu är jag varm av all sol och en aning röd också. det blir nog en after-sun insmörjning innan sängen.

imorgon är det jobb igen. lite tråkigt med tanke på att vädret är fantastiskt. men det är pengar och pengar är bra.

nu blir det lite tv. och om ett tag sängen. trött efter sol och gråtande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar