måndag, september 14, 2009

en bra start på veckan.

20.04

haft en rikigt bra dag idag. det har inte hänt särksilt mycket anmärkningsvärt egentligen. men en bra start på veckan.

gick en långpromenad med Helmer i skogen på förmiddagen. vikt enorma mängder tvätt och stuvat in i garderoben, vi behöver mera förvaring! tvättat en maskin. varit nere i affären, skickat tillbaka koftan från Ellos, som var rent ut sagt ful i verkligheten. köpt frimärken och postat mina jobbansökningar. fick även hem mitt linne som jag beställt, det var rikigt snyggt. lagade middag. som vi precis har avslutat. Emil var ute och grejade ganska länge idag.

nu har vi inget vatten i huset heller. avstängt, en läcka i slangen. så det blir ingen dusch ikväll, som jag hade tänkt mig.

pratade med min älskade Johanna igår. underbart att höra av henne igen.

ikväll är det premiär för Svenska Hollywoodfruar. jag måste bara titta på det, för utifrån trailern verkar det vara rikigt patetiskt och därmed roligt. tillräckligt bra underhåll en måndagskväll. trött ikväll också.

så nu slut här.
Jag och syster <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar