torsdag, september 24, 2009

respect yourself in hard times.

21.37

dagen har varit bra och den har gått rätt så fort. segt att gå upp imorse när jag hörde regnet som smattrade. men det var bara att klä på sig och ge sig ut på promenad med hunden. sen blev det frukost. bytte om och gick ner i maskinhallen och målade lister i ett par timmar. tvättat har jag också gjort och varit barnvakt en stund. och pannkakor till kvällsmat, gottgott. känns som jag hunnit med lite saker.

pratade med älsk. han fyller år imorn och jag har en bra present. men han har så gott som redan avslöjat allt. och ännu mer blev det ikväll. han sa att ha skulle åka till en kompis på lördag och jag sa att det kan du inte, då undrade han så klart varför, för jag brukar ju inte precis bestämma över honom. men han blir nog glad i alla fall.

jag har himlans kallt inomhus, vill bara sitta under en filt mest hela tiden när jag är inomhus. det gör inte saken bättre att det blåser massor ute heller. och att jag är väldigt dålig på att elda, ger mig inte ens på det längre.

jag blir så trött på folk. vad vinner man på att förstöra för andra? jag förstår inte varför. det är tydligen utanför mitt förstånd verkligen. det gör mig lessen, mest av allt när det händer folk som jag bryr mig om.

nu måste jag ge mig ut i mörkret och vinden med hunden en sväng. sen ska jag krypa upp i soffan och kanske greja lite med mitt fotoalbum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar