söndag, maj 01, 2011

I ett swisch!

19.32

Jag har tänkt och tänkt att jag ska skriva, vips så är det söndagskväll igen. Otroligt vad tiden går fort. 

Veckan har bjudit på strålande väder och nästan sommarvärme. En dag kortare och det har gjort mig lite förvirrad. Har gjort det vanliga men försökt att vara ute och njuta av vädret lite mer.

Fredagen var härlig. Mötte upp mamma i Borås efter jobbet. Det blev lite shopping, massor av prat och sen bjöd hon på middag på en restaurang. Åt pasta med oxfilé och massa gott och tryckte i mig en tiramisu-tårta efter det. Restaurang Oliven, värd att besökas igen.

Lördagen spenderades ensam hemma. Fick gjort en hel del grejer. Gick långpromenad. Körde iväg återvinning, handlade lite nödvändigheter och sen lite mat. Tvättade och låg ute en stund i solen innan det blev för kyligt. Avslutade kvällen med ett par avsnitt Glee och Ben&Jerry's. Emil kom hem och det blev ett avsnitt Sons of Anarchy.
Idag blev den en lång sovmorgon och sen har jag inte gjort nånting alls i princip. Vikt ett jätteberg tvätt och stoppat in i garderoberna. Det är väl det jag har åstadkommit idag. Lagat mat också såklart. Ibland får en ha sådana dagar. Rätt skönt också faktiskt. Regnat och varit lite kyligt, då behöver en inte vara ute heller.

Förresten så har jag inhandlat två biljetter till Peace&Love-festivalen. Det blir jag och syster som åker och jag är grymt taggad. Fantastiska artister. Flera favoriter. Härligt att ha något att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar