tisdag, mars 11, 2008

jag kan klara allt jag vill

19.24

varför går man egentligen inte upp tidigare de dagar man är ledig? man hinner ju med så mycket mer, och man är tröttare på kvällen med. istället för att sova bort halva dagen och sen inte få gjort något alls nästan. det är underskattat att komma upp på morgonen.

jag hade ställt klockan på halv 7 imorse, men gick upp vid 7. klädde på mig och åt lite fil å müsli. gick hemifrån och åkte med bussen halv 8. skulle vara på UM vid halv 9, (typiskt att få en tid så tidigt när jag är ledig, men jag får skylla mig själv när jag är så sent ute och har inget val och måste ta den) och var klar tio minuter senare. tog bussen hem till mamma och fick mig lite thé och nån macka. pratade, var ute på promenad med hunden, åt lunch tillsammans, sen var det dags för mamma att åka till jobbet. jag tog mig en promenad hem till farmor&farfar, fikade och pratade ett tag. efter ett par timmar så körde farfar hem mig, eller rättare sagt till gymmet. fick kört ett väldigt bra pass, började med att springa en halvtimma. kilade hemåt, duschade och åt rester från igår.

jag har en grej som jag går och funderar på mest hela tiden (det med Emil och om att flytta). men nu har jag faktiskt kommit fram till något också. jag har pratat med Johanna och mamma om det. och det känns faktiskt som det enklaste och smidigaste sättet. jag ska prata med Emil om det också. jag behöver inget nytt hus, jag kan bo var som helst, bara det är med honom.

nu blir det inte så mycket mer ikväll, plocka ihop jobb- och träningskläder tills imorn. boka biljetter till Takida och Hultsfred. kika lite på tv och sen så känns det som att det blir sängen tidigt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar