tisdag, september 21, 2010

And for a moment I don't even care.

21.34

Har inte haft en särskilt fantastisk dag alls. Eller, den började bra men sen blev den bara sämre. Brandlarmet gick, av ånga i köket. Allt blev försenat och sen var det inte så bra längre, det var mest jobbigt och tjat gjorde inte saken bättre. Jag är trött när jag går därifrån, rent mentalt, idag kände jag för att gråta lite. Jag måste sluta vara så himla snäll jämnt, för mitt eget bästa i alla fall. Lära mig säga nej, jag kan omöjligt göra allt för alla hela tiden. det får vara nog någon gång. Sorterade lite skräp efter jobbet och hämtade ut ett paket. Tvättade en maskin. Gick en långpromenad i skogen med Emils syster, barn och hundarna. Riktigt härligt höstväder med sol. Det är vi inte särskilt bortskämda med nu. Efter promenaden så kändes allt mycket bättre igen. Härligt. Bakade lite muffins och tog en dusch. 

Imorgon blir det gymmet innan jobbet. Ska vara på jobbet en halvtimme innan jag börjar för rektorn kommer för att ha möte med oss. Jag är riktigt spänd på vad han har att säga. På eftermiddagen åker jag med Emils syster till Göteborg. Hon ska på föreläsning och jag ska passa på att träffa min älskade syster ett par timmar. Ska försöka hitta födelsedagspresent till Emil och sen blir det alldeles säkert en fika och lite skitsnack. Åh vad jag längtar!

Nu är det dags att krypa i säng så jag orkar upp imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar