söndag, september 19, 2010

En regnig helg.

21.24

Helgen är så gott som över. Den har gått lite för fort och nästan hela helgen har regnat bort. Lite sol ibland dock.
I fredags blev det bara soffhäng. Vitt vin och räkor till middag och sen några glas vin till. Blev rätt så tidigt sänggång för oss här hemma. Fredagskvällar är trötta kvällar, det är som att all kraft försvinner efter en jobbvecka.
Igår tog jag mig sovmorgon och låg kvar och drog mig ett tag. Tog en sväng till Jönköping och A6, blev inte så mycket shopping för min del. Volbeats nya skiva bara. Kvällen spenderades i soffan med en bok och maltesers.  Hoppade i säng rätt sent och då sov min kärlek sedan ett tag. Var uppe innan fem för lillkissen hade vält ner hamsterburen, så det blev lite städning. 
Idag blev det röstning och jag skäms lite för hur dåligt insatt jag är. Men röstat har jag gjort, det är det viktigaste. Har firat födelsedagar inne hos Lisa. Nästan alla i Emils familj fyller å i september. Ätit smörgåstårta och vanliga tårta. Gottigt! När vi kom in till oss igen var jag trött, läste lite och sov en blund i soffan. Har plockat lite här hemma också.

Helmer var i slagsmål imorse också, när Emil var ute med honom och jag fortfarande sov. Han var kopplad och ändå så smällde det. Det var den andra hunden som inte gick därifrån.  Helmer har ett sår ovanför nosen, som det blöder och rinner ur hela tiden. Emil har blivit biten i handen och lite till. Usch, jag blir lite illa till mods. Fy!

Förresten så har jag haft träningsvärk från helvetet i benen både fredag och lördag. Det har gjort ont att sätta sig på toaletten :P Helt gräsligt men ändå skönt. 

Måndag imorgon och planen är att gymma innan jobbet. Känner mig inte alldeles för pepp just nu. En natts sömn bredvid min kärlek så kanske det känns lite bättre sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar