onsdag, september 08, 2010

Det är inte alltid som det borde vara.

21.14

Dagen började bra idag. Tog mig upp när Emil åkte iväg till jobbet och var på gymmet halv åtta, bara det är värt en liten eloge. En timme blev det. Åt frukost på jobbet, sen var det bara att sätta igång i tvåhundratio. Ingenting var gjort och jag ska helst göra allt och lite till, dessutom ska jag veta allt också. Jag är ju inte mer än människa, hur mycket jag än vill. Just nu är jag en bitch på jobbet, jag är inte sån egentligen, men det är svårt ibland, det ställs "dumma" frågor och jag får göra så mycket mer. Jag gör mitt bästa. Nya "chefen" frågade hur det hade gått idag och jag sa som det var att jag inte tyckte det funkade. Jag blev nästan tårögd också. Dem nya vill göra ett prov på att ändra schemat också, men jag har sagt att jag inte tror det funkar och jag sa det idag igen. För det funkar INTE! Hoppas det blir bättre snart, det är tungt just nu, riktigt tungt.
Hämtade ut paket från Ellos idag, har inte öppnat än, får bli imorgon, har ingen lust och ingen ork ikväll.
Blev en maskin tvätt och en lång skogspromenad när jag kom hem. Skönt med lite frisk luft, och lite blåbär i magen. Tog tag i lite disk också. Hoppade över att laga middag idag och tog bara lite mackor.

Igår var jag en sväng på Ikea igen förresten. Köpte lite lådor till hyllorna i hallen, det blev svarta i kartong med lock, en ny stor kastrull, lite blommor/krukor och ljus. Ser riktigt trevligt ut i hallen nu, jag känner mig nöjd.

Snart dags att krypa i säng känner jag och har dessutom huvudvärk igen. Jobb imorn, sen simma och sen finns det väl alltid något att sysselsätta sig med.

2 kommentarer:

  1. Det var ju hemskt, stackars människor och deras familjer! Gud vad de måste skämmas idag. Men jag kommer sitta bänkad varje program, för visst ör det underhålling.....

    SvaraRadera
  2. ikea är fan najs (:

    SvaraRadera