söndag, september 26, 2010

Fortfarande förkylning och helgen.

18.50

Har haft en jättebra helg om än väldigt effektiv och ganska mycket bilkörande. 
I fredags efter jobbet for jag hem, bakade en kladdkaka till mamma och grejade lite. Gasade hem till mamma när jag pussat lite på Emil. Hos mamma blev det pannkakor och tidigt sänggång. Vaknade vid halv åtta av mig själv på lördagsmorgonen, det händer i princip aldrig. Dagen spenderades på bokmässan med mamma och jag fick med mig lite böcker. Ett par pocketböcker av varierande slag, mest deckare. En kokbok och en bakbok. Riktigt nöjd med mina köp. Förresten så körde jag i stan igår och parkerade i parkeringshus och jag vart lite nervös men det gick bra och sen var jag väldigt nöjd med mig själv.

Hemma hos mamma blev det lite vätske- och mat påfyllning. Sen gasade jag vidare hemåt. Älskling fyllde ju år och jag ville vara lite med honom också. Skulle handla på vägen hem för jag skulle laga lite middag. Hade inte fått ut några pengar på bankomaten så ringde banken och kollade saldo. 22.91 kronor kvar!! Det blev ingen större handling bara det viktigaste för att få ihop middagen med de pengarna jag hade löst.. Jag har aldrig varit så slut på pengar.
Det blev i alla fall middag, någon form av tacos och lite efterrätt. Emil fick sina paket och var nöjd. Det blev mys i soffan och en inte så särskilt sen kväll.

Imorse blev det sovmorgon och jag gick inte upp förrän vid halv elva. Åt frukost och slappade bara. Mådde sämre idag igen, ont i halsen och helt matt i kroppen. Diskade, röjde upp lite i köket och städade toaletten. Det fick räcka för idag. Emil tog med mig på en liten utflykt upp till vindkraftverken och sen köpte vi lite söndagsgodis.

Ligger i soffan nu, ska snart stänga ner datan och börja läsa en ny bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar