söndag, september 05, 2010

Sunday evening.

20.41

Började den här söndagen med en sovmorgon till nästan halv tio. En dusch och lite frukost. Gjorde ingenting ett tag, men sen kom jag igång. Diskade upp i köket, vek all tvätt och lite annat. Tog en liten svamptur med Emil och Helmer. Fick med oss lite kantareller hem, som jag inte har orkat rensa än. Lagade middag och fick ihop två matlådor. Känner mig nöjd med vad jag har gjort idag. Har klickat hem ett par snygga skor också, hoppas bara dem passar. Nu har jag en jäkla huvudvärk och hoppas på att den är över tills imorgon.

Igår var vi en sväng i Jönköping. Jag var shoppingsugen och behövde lite på Ikea. Fick inget shoppat, det går inte så bra med E i hälarna, blir bara stressad av att veta att han har tråkigt. Det får bli en annan dag, själv eller med syster. På Ikea blev det i alla fall lite handlat, syltburkar och två hyllor till hallen bland annat. Roligt att få det lite hemtrevligt. Får bli en sväng till Ikea snart igen, behöver lite lådor till hyllorna också och kanske lite annat, någon blomma och så. Blev lite mys på kvällen, lite ost och kex och en film.
Vi har även fått oss ett nytt litet husdjur. En liten guldhamster. Hur söt som helst.

Ska snart krypa ner i sängen och kika på Irene Huss-filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar