lördag, november 10, 2007

det är natt nu

02.43

jag sitter här och jag sover inte. känner mig inte ens trött. kanske är det mitt eget fel för att jag sov länge idag. men jag vet inte. och när jag sitter här själv och det är alldeles tyst överallt, då känns det plötsligt som att man har så himla mycket tid till att tänka på allt, allt som man aldrig tänker på annars.
jag inser att mitt liv kretsar väldigt mycket runt Emil och det känns som att jag inte skulle ha något att göra om jag inte hade honom. men också att det ibland är ett rent helvete, att han bor så långt bort. och det tycks aldrig hända något, för ingen vill väl egentligen flytta från det man känner till. och jag antar att det blir jag som får göra det, vi pratar om det men det är ingen som gör så att det händer någonting alls. det är synd, för jag vill och jag tror att han vill med, trots att han inte alltid säger så mycket.

men det är väl dags att krypa i säng, det är en dag imorn också och jag vill vara fullt levande då med.

natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar