lördag, november 17, 2007

Skitdag

16.30
hemkommen från en rätt jävlig dag. det har varit mer eller mindre kaos hela dagen. jag vet inte ens hur jag ska börja. men i alla fall, det började väl med att telefonen ringde vid två inatt, och jag trodde det var väckarklockan, men det var Linda som jag skulle jobba med idag. och hur kanman få för sig att ringa någon klockan två på natten? hon sa att hon var sjuk och inte skulle jobba. efter det låg jga och vred mig i sängen en timme innan jag kunde somna igen. sen ringde väckarklockan alldels för fort igen, vid fem. det var bara att masa sig upp, det gick segt och var jobbigt. så jag var på jobbet runt halv sex imorse, jag hade ju ingen aning om vem jag skulle jobba med eller nånting. jag visste bara att jag skulle få mycket att göra. Kia kom i alla fall vid halv sju, men hon har inte varit i köket så mycket, så jag gjorde mestadelen av arbetet. jag hade dessutom en massa andra grejer att göra också. sen gick Kia och jag blev ensam kvar, med en hel del grejer kvar att göra. men jag kom mig därifrån till slut ändå, vid tre, å då hade jag jobbat ett antal timmar.
men jag har ingen aning vem som kommer eller om det kommer någon å jobbar med mig imorn, det är en fördel att veta det, så jag vet när jag borde gå till jobbet imorn. det är så orättvist, att det är jag som är kvar som får lida för att någon annan är sjuk. det är jag som oroar mig för om det kommer någon som ska jobba. men egentligen behöver jag inte ens bry mig, det är inte mitt problem. som imorse, jag gick inte dit tidigt för någon annans skull, utan för min egen, för jag skulle få mycket att göra och jag visste inte när det skulle komma en till.
nog om allt det, jag kommer förmodligen somna väldigt gott ikväll i alla fall. en varm dusch, middag, lite godis å lägga mig hyfsat tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar