fredag, februari 26, 2010

Krabbelurer.

20.39

är ensam hemma ikväll. rätt skönt ibland ändå. är mest trött ikväll i alla fall, ögonen svider en smula, blir nog inte upp till mitt i natten i alla fall. för inget kul på tv helller. har ätit krabbelurer till kvällsmat och det var riktigt mumsigt. har lite annat gott kvar också.
dagen i övrigt har varit tung måste jag säga (och veckan har varit låång). mycket att göra till följd av att vi var en man kort. man får slita så mycket mer då. lite beröm på fredags eftermiddagen gjorde saken lite bättre i alla fall, det gjorde mig glad. efter en lite längre arbetsdag än jag hade räknat med så for jag en sväng till systemet och handlade lite till imorn. väl hemma eldade jag lite och gick en runda med hunden runt byn (jag är så himla trött på att gå samma runda varenda dag). Emil kom hem och åkte nästan lika fort igen.

idag fick jag även prata lite med köksföreståndaren om lönen. blev inte klok på varför det skiljde så mycket på lönen på Linneberg och på skolan. hon sa att den alltid legat lägre där. men det är fortfarande lite skumt, båda lihgger ju i samma kommun och ag tycker det borde vara samma eller åtminstone ungefär lika. nog om det.

imorn ska jag ha sovmorgon och hoppas på att inte hunden börjar trampa på mig innan nio. måste nog ta tag i lite städning imorn. på kvällen är det middag hos en vän som har fyllt år och utgång på det. kommer bli en trevlig kväll.

nu väntar snart sängen för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar