lördag, april 17, 2010

blåsigt så in i tusan.

18.11

klyftpotatisen är i ugnen och kycklingen ligger redo på skärbrädan för att stekas om en liten stund.

dagen har liksom varit en ingenting dag, det har med andra ord i princip inte hänt nånting alls. det blev sovmorgon till halv tio och en sväng på second hand på förmiddagen och lite handling efter det. har annars bara vikt lite tvätt och plockat lite här hemma.. lite skönt med sådana dagar, men jag blir tyvärr lite lätt rastlös och vill göra något. idag hade jag både lust att göra något, men ändå inte. vad gör man då? jag bakade en kaka för att stilla min rastlöshet lite och sen så släppte det. kvällen blir lugn, kanske nån film och en bit på kakan.
inte har det blivit nån längre promenad idag heller, det blåser ju så jävligt och det är det värsta vädret enligt mig. det är inget vidare att vara ute alls då och jag får ont i öronen. det känns som höst.

förresten, igår grillade vi för första gången den här våren. nån fläskytterfilé tror jag det var och den var perfekt grillad av min kärlek, saftig som jag vill ha den. till det hade vi sallad, tzatziki och potatissallad (som egentligen är en smula överdriven när man har det andra, men är man matvrak så är man).

jag saknar min syster, men vet inte riktigt när vi ska få till att ses och var nånstans.

dags att ta tag i att steka kycklingen och snickra ihop nån sås.

1 kommentar:

  1. Gud så gott med grillat! Har inte ätit det än iår!!

    Ja, det är jättetrist att resan inte blev av, men förhoppningsvis kan vi åka nästa helg :)

    Jag använder bara hela rader, mina fransar blir långa (när jag inte tappar dem vill säga) plus att jag tycker att singelfransarna är svårare att använda =)

    Ha en bra lördag :D

    SvaraRadera