lördag, april 24, 2010

lördag kvällning.

22.41

tänkte snart krypa ner i sängen bredvid min älskling. men först en lite uppdatering om helgen såhär långt.

jobbet igår var helt okej även om jag drogs med en molande huvudvärk hela dagen som helt enkelt vägrade att ge med sig. väl hemma la jag mig i soffan under en filt för jag tänkte ta en eftermiddags-lur. lyckades aldrig somna men kände mig ändå piggare. duschade och gjorde mig i ordning för middag hos Julia för att sen gå ut. kvällen blev väldigt trevlig och jag hade kul. men fredagar är dålig utgångs-dag, det är mycket ungt folk ute och det var en aning lamt för min del. Emil hämtade hem mig vid två och det är alltid skönt att sova i sin egen säng. 

idag har jag mått bra. trött, men det vore väl konstigt om jag inte var det. har varit hos Emils mamma, släppt ut hundarna, han har byggt ett trappräcke och jag har läst. åt grillat till middag tillsammans med Emils syster och familj.

skulle byta min ena blinkerslampa idag, som för övrigt har varit sönder ett jäkla bra tag. men det har jag inte orkat ta tag i förrän idag då. tog bort lyktglasen till blinkersena och dem var halvfulla med vatten. lagom kul. så nu ligger dem inne och torkar över natten. hoppas att det har något att göra med den tjutande och blinkande oljelampan också. 

imorgon får det nog bli lite tvättande och städande faktiskt. det känns som det behövs helt enkelt. 

dags att krypa i säng. vilket jag borde gjort för längesen, men det har tagit mig jättelång tid att skriva det här, håller ju på med så mycket annat samtidigt. men NU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar