måndag, april 19, 2010

kärleksmums.

20.48

oj, värst vad tiden sprang iväg fort när jag satte mig framför datorn. började pilla med ett bildprogram på, som jag knappt visste att jag hade ens, picasa 3. på svenska, enkelt och man kunde göra allt möjligt kul. får ta mig en närmare titt på det när jag kan sitta hur länge som helst.

dagen började på ett litet oväntat sätt, jobbet ringde och frågade om jag kunde komma en timme tidigare. kastade på mig kläder, i med frukost i magen och for iväg. blev en bra dag ändå, fast vi var en minus. stack iväg till gymmet och körde ett svettigt pass, det är en bra start på veckan. kom mig hem, gick en promenad med hunden och sen stack jag iväg till affären för lite småhandling. har diskat, lagat middag och hängt lite tvätt.

har bakat kärleksmums idag, en hel plåt. tänkte ta med mig lite till jobbet imorn och bjuda på. istället för födelsedags-tårta, för det orkade jag inte baka idag.
det känns inte som det är födelsedag imorn utan bara en alldeles vanlig dag. jag vill att det ska kännas som när jag var liten, det var svårt att sova, det fanns ett litet pirr i magen och någon som kom och sjöng på morgonen. men inte längre. jag är väl vuxen. egentligen är det inte det viktigaste, men födelsedag gör att jag längtar lite extra efter familjen. får se när jag åker hemåt igen, känns som det börjar bli dags snart.

ska börja en timme tidigare imorn, vilket betyder att jag kommer sluta vid halv ett och det är ju inte fel. hoppas på fint väder också. ska se om jag kan hitta nån ortoped och köpa linsvätska.

ska göra mig i ordning och krypa ner i sängen. känner att det behövs. känner att jag nån gång borde somna innan klockan är elva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar