söndag, april 04, 2010

Påsk-helgen.

19.54

det har hunnits med mycket under den här helgen och väldigt blandad kompott också. ändå så har jag en ledig dag kvar att inte behöva göra någonting alls på. det gillas :)

i torsdags efter jobb och lite annat så stack vi iväg till Emils bror och flickvän. åt middag och fixade köttbullar (till lördagens påskmat). tidigt på fredags morgonen hoppade vi in i bilen och åkte till Stockholm. var en sväng i Gamla Stan och traskade runt och lite runt omkring där, trevligt men lite väl blåsigt där mellan husen. åt middag i stan och begav oss sedan hem till Emils pappa, spelade lite spel och sedan parkerade vi oss i soffan resten av kvällen och det blev en relativt tidig kväll för oss. lördagen var det påsklunch med diverse folk från Emils pappas nya sambos familj. jag kände mig totalt missanpassad och tyckte egentligen inte att det var särskilt trevligt, tyckte nog mest att det var jobbigt. vid 5-snåret kastade vi in handduken och åkte hemåt.

när vi var framme i Jönköping fick vi ett litet infall att kika runt lite. det är ju bilmässa på Elmia den här helgen och mycket bilar i stan. hamnade på en parkering där dem for runt och burnade. när det tömdes på folk där då åkte vi till ett industriområde (men först så stannade vi och kissade vid varsin gran), och kikade på streetracing. riktigt kul och mycket folk, inte jätte mycket snygga bilar, men det var en del med jäkligt bra drag. stannade där ett tag, tills vi var så kalla om fötterna så det gjorde ont. åkte hem och tog lite nattamat. somnade runt två skulle jag tro.
imorse ringde klockan vid humana 9.15 och jag var så sjukt trött.
tog mig upp och vi å
t frukost och sen stack vi iväg till mässan och kikade på bilar ett par timmar. mycket snyggt får jag lov att säga och jag tog rätt mycket bilder.
efter mässan åkte vi hem och det var skönt att komma hem igen. även om jag tycker om att göra saker.


nu blir det lite (
sen)middag i form av tacos och en film. jag njuter verkligen av mina lediga dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar