torsdag, oktober 22, 2009

kvällning.

20.41

sitter nersjunken i soffan och slötittar lite på tv. mätt efter middagen och tänker inte göra så mycket mer ikväll alls.

dagen har gått på i sin vanliga takt (å ena stunden känns det som det snurrar på fort å andra stunden går det långsammare). morgonpromenaden imorse var, kanske inte den bästa, men den var uppfriskande och frukost på det. har tvättat en maskin tvätt och vikt tvätt. har bakat lite bröd, det vart bra, trots att det var ett halvt egenkomponerat bröd. min stora, tunga, gamla, väldigt otympliga bakmaskin är väldigt bra att ha trots allt, fast den knappt går att få in i skåpet när den inte används. har dammsugit och diskat också. jag måste ju försöka sysselsätta mig med något när jag går hemma, annars kommer jag att dö av tristess.

jag söker verkligen jobb, alla som jag skulle kunna klara av och har kvalificationer för. men det vill sig inte rikigt och ingen hör av sig heller. det gör att jag känner sig värdelös. det är lätt att tänka "jag skiter i att söka jobb, jag skiter i allt". men jag försöker verkligen att koppla bort dem känslorna och göra något annat en stund. för jag vill ha något att göra, behöver något att göra och jag vill tjäna pengar. jag hatar att det känns som jag "lever på andra" när jag nu har anmält mig till a-kassan. jag vill klara mig själv ju. bläbläblä!

det blev lite längre än vad jag hade tänkt mig. men men.
nu ska jag lägga mig bredvid min kärlek och titta på film eller kanske läsa en stund.

1 kommentar:

  1. Du är så välkommen så! =) Med bullar hoppas jag, haha!

    SvaraRadera