måndag, oktober 05, 2009

underbara helg och så måndag igen.

20.47

helgen var precis så bra som jag ville att den skulle vara. det var skönt att vara hemma med familjen och bara ta det lugnt, inte behöva göra någonting alls.
lördagen var regnig och stormig. träffade Johanna på eftermiddagen, drack som sagt lite thé och tjattrade en stund. sen var jag bara hemma med familjen, åt god middag och såg en film på tv.
sen hamnade jag framför datan och satt där halva natten. när jag väl kom i säng vid halv tre, tre, så var jag ju tvungen att läsa en stund också.
igår så gjorde jag inte många knop. tog mig till tåget och åkte hem. det var fullt (såklart, det var ju söndagkväll), fick köpa biljett på tåget (dyrare). och så jag fick stå till Borås men sen fanns det några lediga platser så jag kunde sitta resten av vägen. det var skönt att komma hem, som vanligt.

måndag idag. trött imorse, så låg kvar i sängen lite längre än jag hade tänkte. det blev en promenad och frukost efter det. sen så har jag varit nere och målat, mest hela dagen känns det som. inte mycket lister kvar där nu heller. slarvat med middagen och ätit någon ruta choklad.
det blir sängen för min del snart. ska försöka ta mig upp lite tidigare imorn, men får se hur det går med det, försöka kan jag ju i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar