måndag, januari 04, 2010

en liten lista.

21.55

blir en liten lista idag, orkade mig inte riktigt med något annat. listan hittade jag
här.

Namn: Julia Karolina
Kallas för: Juja för det mesta och ibland för Jullan
Stjärntecken: Vädur
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt
Piercingar: Ett hål i ena örat och två i det andra
Tatueringar: Två stjärnor på överarmen och en not och några småstjärnor på ankeln
Längd: 1.70
Skostorlek: 39-40
Hårfärg: Mörkblond
Fräknar: Dem har tyvärr vuxit bort
Motto: Hmm svårt, kanske Carpe Diem

Kär? I min fantastiska Emil
Önskar du att du bodde någon annanstans? Jo jag skulle gärna bo någonstans närmare ett samhälle, helst lite större också
Tycker du att du är attraktiv? Nja beror lite på tillfälle
Dricker du? Vitt vin, cola, vatten, thé
Röker du? Näe
Vilket schampo använder du? Barnängen
Vilken parfym använder du? Ed Hardy, Escada, DKNY Be delicious
Vad är du rädd för? Att människor jag tycker om ska dö eller fara illa
Gillar du att tvätta? Det är väl inte så roligt men inte så hemskt heller
Gillar du berg- och dalbanor? Ja, men inte för många gånger

Senaste…
Filmen du hyrde?
Hyr i princip aldrig film
Filmen du köpte? Köper aldrig film heller, det gör Emil
Låten du hörde: Pete Yorn and Scarlett Johansson - Relator
Låten du laddade ner? Det var så längesen så jag minns inte
Personen du ringde? Pappa
Personen som ringde dig? Mamma
TV-program du såg? CSI New York
Person du tänkte på? Emil
Boken du läste? Håller på med tredje delen i Twilight-serien
Personen du fick e-mail av? Mamma
Personen du fick brev av? Längesen jag fick riktiga brev
Personen du fick sms av? Pappa
Gången hela din familj åt middag tillsammans? På jul, en gång med mamma och en gång med pappa

Favorit…
Låt:
Iris - Goo goo dolls, Takida – Settle down + många fler
Sak att göra: Lösa korsord
Sport: Yoga
Dryck: Vatten
Kläder: Jeans, t-shirt/linne, tröja
Film: A walk to remember
Bil: Audi TT
Serie: Greys Anatomy

Har du någonsin…
Gråtit över en pojke?
Massor av gånger
Gråtit över en flicka? Nja
Ljugit för någon? Det har jag gjort och vita lögner dem slinker fram ibland
Varit i slagsmål? Nej
Blivit arresterad? Näe
Träffat någon från internet IRL? Japp, bland annat min kärlek

Antal…
Gånger du varit kär? Två, om det ska vara på riktigt
Gånger ditt hjärta brustit? 2 gånger
Hjärtan brustet på grund av dig? En vad jag vet om
Tjejer du kysst? Två av mina tjejkompisar tror jag
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Två
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Ingen vad jag vet om

Vad har du gjort idag? Varit på arbetsintervju, handlat och promenerat
Brukar du svära mycket? Svär nog lite mer än jag skulle vilja göra egentligen
När stiger du upp på morgonen? Nu under julen har det blivit sent och vid 9 när jag har varit arbetslös
Vad har du på dig? Jeans, linne och lång tjocktröja
Vad ska du göra ikväll? Inte mycket mer nu, lösa lite korsord
Vad är du allergisk mot? I princip allt pollen och sura människor
Var har du ont? Ingenstans
Använder du hårspray? Till fest
Kan du stå på händer? Troligtvis inte, längesen jag provade
Håkan Hellström eller The Ark? Håkan väger över en smula mer
Salt eller socker? Salt
Gillar du ketchup? Jo det gör jag, men inte till allt
Är du glad nu? Jag är glad
Var du glad igår? Det var jag också
Vad dansar du till? Något svängigt
Stockholm är… ? Sveriges huvudstad
Göteborg är… ? Min favoritstad och nästan hem
Kan du sjunga? Sjunger hellre än bra
Spaghetti eller makaroner? Spaghetti med Emils köttfärssås, men makaroner är inte fel det heller
Land du vill besöka? Kambodja och gärna USA igen

nu ska jag lösa lite korsord, som är min sysselsättning nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar