lördag, januari 09, 2010

nästan natt.

23.20

idag har varit en riktigt seg dag. kom mig upp i ganska okej tid ändå efter en utekväll och gick en promenad. åt frukost när jag kom in och sen så blev det inte så mycket mera gjort, sov bort vad som kändes som nästan hela dagen. när jag vaknade till liv igen så plockade jag bort julgrejer, vek tvätt och började med middagen. idag bjöds det på klyftpotatis och kycklingfilé med täcke av färskost med vitlök och örter och lite sås till det. jag fick provat min nya ungstermometer, den funkade bra och maten smakade gott.

nu till gårkväll som blev riktigt bra. kom hem till Julia vid sju och sen satt vi bara hemma hos henne och snackade och lyssnade på musik. hon drack öl och jag vin. en stund innan tolv gick vi till Harrys. träffade på den alltid lika glad Frida. drack några cider, tog några danssteg och hade allmänt trevligt/roligt. vid två-tiden kom Emil och hämtade upp mig och vi åkte hem.

igår kändes det som alla var jätteunga som var ute och det är ju inte det att jag är gammal, för det är jag inte. troligtvis har jag varit precis likadan själv :P
och vilka människor det finns. kom fram en kille till mig och började prata när Julia och Frida var ute och rökte (det var snorkallt, så jag bestämde mig för att stanna kvar inne). han var så himla dryg och snackade mest oviktiga saker, tyckte det var fjantigt att jag bara hade två tatueringar.

nu ska jag stänga ner datan, gå upp och lägga mig å läsa en stund. natt natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar