söndag, januari 31, 2010

ordinary sunday.

19.02

det känns i hela kroppen att det är söndag. dagen har känts lång och det har inte gjorts särskilt mycket i det här huset. var uppe vid kvart över åtta, det är tidigt för att vara mig, klädde på mig termobyxor och allt och gick ut med hunden. -18 grader då. och under 15 grader inomhus. vi var iväg och tankade bilen full, som Emil fått igång, var troligtvis nån ispropp i bränslet eller liknande. vad skulle jag göra utan honom? den startar som sagt igen och hoppas den gör det imorn med. sen har det mest varit soffan för min del faktiskt. fixade middag också. har fått lite ont i halsen nu på eftermiddagen och är fortfarande ganska så förkyld. hoppas halsen är nåt förbipasserande bara.

igår var vi en sväng i Jönköping, var på loppis, second hand och köpte lite grejer till bilen. släppte ut E's mammas hundar. bakade en banankaka på några ledsna bananer. åt bakpotatis med röror och avokado till middag, mycket gott, bara lite vin som saknades. tittade på robinson och somnade relativt tidigt på älsklingens arm.

imorn väntar jobb igen och jag ser faktiskt fram emot det. får laga mat första gången imorn. efter jobbet blir det klippning och då ska det verkligen bli av. frågan är bara vad jag ska göra i två timmar efter jobbet och innan klippningen. för hem är ingen mening att åka. träna ska jag hoppa över att göra i alla fall, vill inte göra förkylningen värre än vad den är, bättre att vänta någon dag till. men jag ska nog roa mig på något sätt.

nu blir det lite mera tv, söndags-efterrätt och om ett tag sängen.

En bild från fjällen, dagen med "bäst" väder.
har för övrigt tittat igenom bilderna från resan och det var inte särskilt många och dem var inte särksilt bra heller. men några stycken. slänger upp dem lite ibland.

1 kommentar:

  1. Då blir det att köpa resorb eller bakis-tabletterna till nästa gång det ska intas alkohol :p

    Hoppas att förkylningen är bättre..?

    KRAM

    SvaraRadera