torsdag, januari 14, 2010

solig torsdag och bilkrångel.

20.41

känns som att det har hunnits med en hel del idag faktiskt.
morgonen började med uppstigning ur en varm säng, frukost, lite hundpromenad och sen skulle jag fara på möte på AF. bilen startade bra och fick stå på tomgång en stund, backade ut och fick motorstopp, blev stående rakt över infarten. startade med startkablar och rullade iväg igen. växlade upp till 2:an å då började bilen "hoppa" fram och minskade i fart ju mer jag tryckte på gasen. var bara att vända hem igen och låna en bil av Emils syster. (så nu vill jag bara bli av med skiten, vill helst inte se den igen. behöver ju en fungerande bil till jobbet, om drygt en vecka, så nu måste vi fixa en bil också, jag har inte så mycket pengar. och jag vill inte leva på Emil, fan). blev såklart försenad till mötet och jag hatar att komma sent. hur som, mötet var rätt bra, givande på något vis, men lite krångligt. jag ska nog lösa även det här. sen blev det en oväntad lunchbuffé med min kärlek. längre promenad när jag väl var hemma, fantastiskt väder och inte mer än -2, rätt underbart med andra ord.
har dammsugit hela huset, röjt upp i hallen och inpregnerat mina skor som ska följa med till fjällen. om tre dagar bär det av!!

på eftermiddagen har jag börjat mitt försök att baka macarons. franska marängkakor med fyllning emellan. första plåten blev okej färg på, men dem sjönk ihop och blev lite rynkiga. andra plåten blev brända (då blev jag lite kinkig). så jag gör ett nytt försök imorn igen. då ska även smörkrämen göras. kommer en liten uppdatering imorn och även lite bilder.

imorn blir det till att packa klart väskan/väskorna. allt går inte ner i den stora väskan trots allt. röja upp lite och skrota runt.

men det är imorn. nu blir det snart sängen för mig. först en sväng på nätet till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar