onsdag, januari 27, 2010

snö, snö och en veckas update.

20.30

längesen jag skrev nu, har inte riktigt funnits tid. har haft lite annat att pyssla med, tvätt, disk, nya jobbet och lite annat smått.

nya jobbet började i tisdags och än så länge känns allt jättebra. helt slut på kvällarna av allt jag ska försöka komma ihåg. det är ju en hel del också. idag efter jobbet, i snöstormen, tog jag mig till AF för att få hjälp med hur jag ska fylla i mina papper till försäkringskassan. sen fick jag tummen ur och gick och bokade en klipptid, det behövs verkligen nu.

nu över till fjällenveckan som var riktigt bra, trevlig och kul på alla vis. vädret var mulet och mellan -5 och -8 grader, helt perfekt för skidåkning. heldagar i backen och eftermiddagar på after ski. riktigt roligt och ett antal cider slank ner. kvällsåkning en kväll. och en dag nästan helt utan skidåkning, det var isigt, skidglasögonen frös igen och kläderna var täckta med ett tunt lager is, då var det inget roligt, så vi gav upp. kvällarna var mest trötta och vi hängde i soffan framför tv:n. pjäxorna bytte jag nog varje dag, hittade inga som satt som jag ville, men till slut hittade jag ett par som var okej i alla fall. tur att man kunde byta hur många gånger man ville. det enda jag hade kunnat önska mig mer var lite sol, men man kan ju inte få allt.

lyckades ta mig hem i söndags redan, även om det var tänkt att bli i måndags egentligen. men jag hade hemlängtan och Emil-längtan med. fantastisk som han är så hade han köpt en bil till mig, en grön Golf, hur bra är inte han, han är bäst. det var riktigt skönt att komma hem och det har blivit mycket mys sen dess, mer än vanligt tycker jag.

fan nu fick jag lite att fundera på. ett jobb ligger ute inte vikariat. men fan. tar tag i det en annan dag. lär bara bli frustrerad idag.
nu blir det istället alldeles strax sängen för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar