torsdag, januari 07, 2010

snödag.

20.13

det tycks bara bli mer och mer snö. snöar lite varje dag. fortfarande kallt, men idag har det varit nere på -6 vilket är helt okej. man kan i alla fall vara ute en längre stund.

vi gav os ut på promenad på förmiddagen och var ute i säkert 1½ timme. det var tungt att gå i ett par decimeter lössnö och efter ett tag blev jag lite som ett barn. jag tröttnade och började gnälla lite grann. men det var en skön promenad ändå. skulle ha tagit med mig kameran för det var riktigt fint.
efter det har det inte gjorts särskilt mycket. diskat tvättat och plockat undan lite, började ta undan julsakerna men kom inte så långt. lagade middag och är fortfarande mätt i magen av potatismos och renskav i supergod sås. och lite mynta- och fikonglass på det.

igår var vi förresten på mat hos Emils mamma med alla hans syskon. lite plockmat och fruktsallad till efterrätt. spelade julklapsspelet, alla hade köpt en julklapp för ungefär 50 kronor. jag fick en ljuskrona att ha ute och en rulle disktrasor :P

resten av kvällen blir det bara tv och lite korsord.

och jag saknar min syster och längtar efter fjällenresan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar