söndag, maj 23, 2010

ganska mycket sommarväder och lite biomaraton.

20.45

vilken bra helg jag har haft. har inte gjort mycket nytta alls, diskat och tvättat en maskin idag. igår var det varmt och fint väder. kändes ovant att gå ute i linne, men det var ju varmt. satt ute på trappen och låg i hängmattan. och gjorde mest ingenting alls. på kvällen hade vi lite biomaraton jag och min kärlek och avklarad två filmer, Iron Man 2 och Prince of Persia. filmerna var absolut sevärda bägge två och jag är positivt överraskad av Prince of Persia, det brukar nämligen inte vara min typ av film. var hemma vid ett snåret och jag tycker massvis om att köra bil när det är natt. det är mysigt på något vis. lyssna lite på radio och sjunga med på någon låt.
idag har vädret varit minst sagt växlande. solsken, regn, åska och sen solsken igen. framåt eftermiddagen/kvällen så har det klarnat upp ordentligt igen. har varit ute mest hela dagen, lekt lite med Tilda och varit med Emil medan han har grejat lite. lagade middag när jag redan var alldeles för hungrig. orkade inte ta tag i det tidigare helt enkelt. middag blev det i alla fall och nyss tryckte jag i mig glass och en grillad banan. gottgott!

tömde min blomkruka idag, som har hängt med vissna och torkade blommor sen i somras. det är ju egentligen lite hemskt. så jag kände att jag skulle vilja köpa någon blomma och plantera där i, det skulle bli lite somrigt på våran annars så tråkiga veranda eller vad jag nu ska kalla den. det får nog bli en sväng till Blomsterlandet i veckan.

imorn är det jobb som väntar och den här veckan slutar jag halv ett. det är inte helt fel. efter jobbet blir det gymmet. sen ska jag försöka ta tag i lite nyttigheter här hemma, har slarvat alldeles för mycket det senaste.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar