måndag, maj 10, 2010

måndag kvällning.

20.20

längesen jag skrev igen, tiden bara rullar på men egentligen händer det inte så mycket speciellt. tiden bara går, men jag känner mig nöjd med det för tillfället i alla fall. och när jag inte gör det är det dags att göra något åt det.

förra veckan var en trött vecka och jag hade inte lust med nånting alls. men fick gjort lite i alla fall. ibland är det bra att sparka sig själv i baken lite.
helgen låg som ett, nästan, helt tomt blad och plötsligt var den näst intill fullbokad med saker. lördag förmiddag bjöd på en storhandling som hette duga. en aning fattigare men mer mat att välja på. lördagskvällen bjöd på bastu och bad inne hos Lisa, jag hoppade över det, kände mig inte sugen och hade lite ont i magen. sedan bjöds det på middag och lite sällskapsspel. trevlig kväll.
söndagen bjöds på ett oväntat kalas, fick veta det dagen innan och jag gillar att veta saker lite tidigare men men.. kalas blev det. god mat, riktig söndagsmiddags-stuk och efterrätt. trött hela eftermiddagen och sov hela vägen hem i bilen. sen spenderades kvällen med en promenad och soffan.

så var det plötsligt måndag igen och dags för jobb. var trött imorse, som alla måndagar och låg kvar i sängen lite väl länge. kom mig i alla fall iväg i tid och sen var det inte så jobbigt alls. blev en sväng på gymmet efter jobbet, slängde in en maskin tvätt när jag kom hem och sen en hundpromenad i skogen medan jag pratade med syster i telefon. det gäller att vara effektiv :P har lagat middag, fixat matlådor och hängt tvätt. så jag känner mig nöjd för idag.

snart väntar sängen på mig i alla fall, lite skönhetssömn tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar