måndag, maj 03, 2010

Hey, Soul Sister!

21.10

måndag igen och inte så jätte pigg heller, men den flög förbi relativt fort ändå. trots lite huvudvärk och lite mindre halsont.  men en förbannat bra helg att tänka tillbaka på.

fredags- puttrade iväg till Borås efter jobbet för att möta upp syster. tidsoptimist som jag är så tog det längre tid att åka dit än jag trodde, jag skyller på fartkamerorna och att jag körde fel i Borås. det blev några affärer, systemet och lite mat i magen. sen hem till pappa. kul att träffa familjen igen. räkor, kräftor, vitt vin och massa mums mums till middag. sen gjorde jag och syster oss vackra för en kväll/natt på Sticky. vilken natt det blev sen, så sjukt roligt hade jag och alldeles lagom med dricka för min del. släntrade därifrån vid stängning. gick i strumplästen genom hela stan, för jag och skorna var inte riktigt vänner vid det laget. det blev lite nattkäk och en evighetslång väntan på morgontåget. hemma halv 7 och däckade så fort jag la mig i sängen.

lördags- blev låång sovmorgon vilket var välbehövligt också. dagen spenderades i soffan framför tvn med syster hela dagen. bortsett från en kort sväng till affären för lite nödvändigheter. det blev samma middag som fredagen, utom vinet då, smakade lika bra igen och det var skönt att slippa laga middag. det blev film och popcorn långt in på natten. sista filmen var Gran Torino, mycket bra film förövrigt och det vart lite tårar på slutet.

igår- frukost med syster och lite små grejande. åkte förbi mamma på vägen hem. satt och solade på hennes altan en stund och lyckades få årets första solbränna. yes! det blev inte så jättelång visit, men en stund och det räckte för den gången. körde vidare hem och det var skönt att komma hem igen, även om det var bra i pappa-hemmet. jag saknar redan syster.

ibland inser man att det är små saker som folk säger och gör som betyder väldigt mycket för en. för självförtroendet. man blir lycklig av det och det värmer.

nu ska jag inta sängen och försöka somna lite tidigare än vanligt. det känns som det skulle kunna behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar