måndag, december 14, 2009

dagen och äntligen lite snö.

19.15

kom ganska nyss in från en skön liten kvällspromenad med hunden. har fått lite snö (och tomten, jag vill ha ännu mera snö), så det var lite ljusare i mörkret än innan. är ensam hemma just nu. hur kan det vara skönare att vara ensam hemma på kvällen och så tråkigt på dagen?
dagen har inte varit så jättebra, helt enkelt inte min dag. promenad på morgonen och sen frukost. skulle göra lite godis idag, Rocky Road, men det gick inget vidare alls. brände mig på kokande vatten och det kom i chokladen så den blev näst intill förstörd. jag fick mig ett jävla utbrott rent ut sagt, skrek, svor och grät nästan. så kan det bli ibland. sen hade jag lugnat ner mig. gjorde i alla fall ett försök att blanda i resten av grejerna, men det verkar inte som den kommer stelna helt nu. det återstår att se.
har bokat en tågbiljett hem på onsdagmorgon, har tandläkartid och sen julklappsshopping med syster. kanske ska hinna med en tur på Liseberg med, det skulle vara mysigt. träffa mamma på torsdag med.
har inte hänt så mycket mer idag, gjort klart min julkrans (som jag blev väldigt nöjd med) tagit tag i diskberget och lagat middag.

funderar på att slänga ihop lite mera kola, den gick ju åt som smör och var som sagt väldigt god.
ska sätta mig och skriva ihop en lite lista över saker som ska köpas, julklappar med andra ord och lite annat smått.

imorn blir det en sväng till Värnamo och träffa Julia. det blir roligt. har nämligen förmodligen lyckats låna till mig en bil.

jag har önskat mig en ny bil i julklapp, hur stor är chansen? men önska får man ju göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar