måndag, december 21, 2009

jag älskar snö.

12.22

idag är det vackert. snö, lite sol och -8 grader bjuder världen på idag. underbart tycker jag och hoppas bara det håller i sig och att det kommer lite mer.

morgonpromenad imorse och alldeles svettig när jag kom tillbaka. har ätit frukost (av det lilla vi hade hemma :P), sen har det inte gjorts många knop. ska ta tag i lite olika saker idag. slå in systers julklapp, göra lite julstädning här hemma, skriva packlista och kanske baka lite också.

helgen var förresten bra. i lördags var det kusinträff med julbord hos Emils bror och flickvän. väldigt roligt. och jag ahde aldrig innan kunnat tro att man kunde ha så himla roligt med alkohol, papper, penna och tejp. men tro mig, det var det.
igår var jag mest trött. vaknade vid tio, åt julmat till frukost och sen hamnade vi i soffan alla fyra. blev hemgång framåt eftermiddagen. kvällspromenad i snöande och massa minusgrader. somnade tidigt på Emils arm när vi tittade på film.

fick förresten min första julklapp av Emil igår. det passade bra igår. när vi kom hem var det nämligen ungefär 12 grader inomhus och svinkallt på golvet. jag fick ett par duntofflor/sockar med stjärnor på insidan.

nu blir det annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar