måndag, december 07, 2009

julstämning?

20.29

dagen idag har varit regnig och grå som vanligt. fan det är december och jag har knappt sett någon frost ens. usch och fy vad jag är trött på regn.
kom i alla fall ut på min promenad imorse, om än lite senare än vanligt (riktigt segt att gå upp när man hör regnet utanför fönstret), men upp kom jag i alla fall. efter det så blev det dem vanliga förmiddagssysslorna, frukost, en sväng in på arbetsförmedlingen, läste några bloggar och kollade Expressen.

idag väntade för övrigt pepparkaksbak, men har ingen som helst julstämning. har gjort mitt bästa här hemma med julstjärnor, ljusstakar och julgardiner och det är mysigt, men inget julstämning. idag under pepparkaksbaket blev det en julsång, resten blev annat. jag njöt av att sitta vid köksbordet i min egen värld och baka. det är så avslappnande och lite som meditation. pepparkakorna blev jättefina hur som helst och goda såklart. sista plåten blev bränd. av okänd anledning, körde på samma grader och lika lång tid som dem andra plåtarna, men ändå blev dem svarta. nu vill jag bara baka ännu mer, mitt bak-begär väcktes.

har fortfarande lite problem i det här huset när det gäller julen. vi har pratat lite om det, men vi tycks inte riktigt komma någon vart. jag trodde jag hade bestämt mig för att vara hos pappa på jul, så jag berättade det och nu vet jag inte längre. Emil verkade inte vilja följa med och det är tveksamt om jag vill vara utan honom, fastän det bara är över nån dag på jul. vi får nog prata igenom det ännu mer. vi har nog lite olika syn på det helt enkelt.

nu blir det lite vin i soffan med min kärlek. en skön måndagskväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar