torsdag, december 10, 2009

what to say about it.

21.44

sitter nersjunken i soffa med datan i knäet, kikar på Glee och känner mig en smula låg. det är okej att känna sig så, även utan anledning ibland. det är som tonårsångest, även om jag inte kan kalla mig det längre.
dagen i helhet har annars varit bra, mycket bra till och med. jag har gjort kola, som blev riktigt bra och god. bakat kolakakor med ingefära (lite för mycket till och med). lyssnat på Peter Jöbacks julskiva, för att (förgäves och desperat) fånga lite julkänsla. gick väl inget vidare, även om skivan var rätt bra.
det blev promenad i förmiddags också. efter en lite längre sovmorgon, det var nämligen kallt inne imorse och då hade jag ingen lust att gå upp. har förresten funderat lite på det här med sovmorgon och att jag är arbetslös. dels kan jag tycka att jag borde gå upp på morgonen för att få gjort saker och få en lång dag, men vill jag ha en lång dag, utan planer? och dels kan jag tycka att jag lika gärna kan sova nu när jag ändå är hemma, även jag ska väl börja jobba snart och gå upp tidigt på morgonen, så jag kan ju lika gärna passa på att sova nu.
för övrigt har det inte hänt särskilt mycket idag.

nu ska jag krypa ner i sängen bredvis min kärlek <3

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad händer hos dig ikväll? Kram /M

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det mysigt med snö :) Ikväll blir det bara mys i soffan med min lilla sjukling här hemma! Hoppas du får en fin kväll. Kram /M

    SvaraRadera