onsdag, december 09, 2009

internettrubbel och saffansdoft.

17.59

har varken haft internet eller tv på två dagar och jag inser hur beroende jag är av dess ting. det är egentligen rätt skrämmande att något så oviktigt kan bli så viktigt. hur som, jag har i alla fall överlevt, det finns ju musik.

igår har jag nog inte så mycket koll på vad jag gjorde egentligen. dagarna seglar liksom lite förbi som i ett töcken. morgonpromenad som vanligt och sen bakade jag kolakakor.
dagen idag har mestadels gått åt till att baka lussekatter och röja undan i köket efter det. lussekatterna blev fantastiskt bra och goda. det var en bra bakdag idag och ugnen gjorde som jag ville (något bleka, men bättre än brända). det har även gåtts morgonpromenad, dammsugits och gått eftermiddagspromenad idag.
och elektrikern har varit här så att vi har fått tillbaka vårat internet och även tv:n (äntligen!), om vi kan hitta någon tillräckligt lång antennsladd.

pratade med syster idag, som så många gånger innan i veckan. pratade julklappar och vi måste minska ner på budgeten lite nu, kom fram till att det svider redan i plånboken. vi pratade även julafton, detta stora problem. men nu känns det som jag bestämt mig, till 95% i alla fall.

hur som, dags att börja med middagen.

Nam Nam!

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt att ha tre familjer att åka till! Det är väl just under julen som det blir riktigt svårt! Jag hoppas att min julkänsla kommer att komma under nästa vecka.. Eller så kommer den på julaftons morgon, haha!

    Vad duktig du varit som bakat lussebullar! Men kom ihåg att skicka några till mig, för jag fick inga "vanliga" bullar sist, haha!:p

    SvaraRadera