måndag, december 28, 2009

måndag efter jul.

13.16

första vardagen efter jul och det är rätt skönt att det är över. julen var i alla fall bra, alldeles för mycket mat och godis, men det var det värt, och på kvällen var jag så trött. det var mer eller mindre fullt upp hela dagen.
först hem till mamma på förmiddagen för ett litet julbord, ris a la malta, julklappsutdelning och Kalle. sen vidare hem till farmor&farfar för ännu mera mat, åt mest för sysn skull där, men mat i alla fall. julklappsutdelning där med och mer ris a la malta. är väldigt nöjd med julklapparna. presentkort, prenumeration på Allt Om Mat av både mamma och pappa, en spikmatta, halsband, örhängen, ungstermometer, bara sånt jag ville ha. hem till pappa igen vid tio-snåret och lite tjatter i soffan. vid halv två tackade jag för mig och la mig och somnade bums.

hann träffa Johanna en lite sväng på juldagen och det är alltid lika bra. åkte hem igen på juldagskvällen, efter lite rest julmat hos farmor&farfar. det var otroligt dålig väg hem och det tog riktigt lång tid också. men det var skönt att komma hem till min kärlek igen <3.
i lrödags tog vi en sväng till Jönköping och kikade lite. det var massa folk. jag fick i alla fall tag i ett par nya termobyxor, jättesnygga verkligen.

idag känns det inte som det blir mycket alls. Emil är i Jönköping igen och jag har ingen bil. har i alla fall gått en promenad, men vädret är inte så lockande alls faktiskt. det är halt och lite slaskigt. något ska jag nog kunna hitta på kanske.

funderar lite över nyår, vi har liksom inga ideér i år. jag vill i alla fall vara med Emil, det vet jag helt säkert och lite fest hade inte varit fel. hur som, jag har överlåtit det på Emil.

nu blir det nå annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar