torsdag, december 24, 2009

Julafton

00.05

jo det har faktiskt redan hunnit bli julafton. sista paketet blev inslaget för bara ett par minuter sedan. men nu har friden lagt sig, eller det har varit frid rätt länge ändå. snön ligger kvar och jag kan inte minnas när det var snö på julafton sist. tråkigt nog är det näst intill plusgrader, jag vill ha några minus i alla fall.

dagen har i alla fall spenderats på ett väldigt bra sätt. imorse blev det frukost med min älskling bestående av lussekatter, thé och lite julklappsöppning. den mannen vet precis vad jag vill ha och jag är fantastiskt nöjd med julklapparna. det blev en tredelad ring, stjärnörhängen och en grön palestinasjal med stjärnor. sen var vi ute i snön ett tag och lekte runt. det blev bilkörning i drygt två timmar hem till pappa, det tog längre tid än vanligt och tro mig, det var svårt att se utan spolarvätska. eftermiddagen spenderades på Liseberg med familjen, det var riktigt mysigt, hade önskat mig någon mer minusgrad, men vad ska jag göra åt saken? det blev en stjärnvinst idag med, på Dumle-hjulet. sen körde jag syster till jobbet och hängde kvar där tills hon var kvar. hemma igen blev det lite revben, macka och cola.
fixade klart mammas julklapp, slog in och satte rim på allihopa.

nu väntar nog sängen om en inte alltför lång stund.
upp vid nio-snåret imorn och göra oss iordning. åka till mamma och sen är dagen fullspäckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar