fredag, december 18, 2009

mitt vinterland.

22.03

fredagkväll och jag ska snart krypa ner i sängen bredvid min kärlek och mysa lite. men innan dess en lite uppdatering.

i onsdags var det tandläkartid (och inga hål som vanligt). sen julklappsshopping med syster i stan, där det för övrigt var hur jäkla mycket folk som helst. fick i alla fall köpt alla julklappar även om det tog sin lilla tid. köpte även några grejer till mig själv, att ha på mig på julafton bland annat. var med syster på hennes jobb, grejade med mammas julklapp, pratade om allt möjligt och kom inte i säng förrens 2-tiden.
igår fortsatte vi med mammas julklapp och gjorde den nästan helt klar, lite små pill kvar. slog in paket och skrev rim. på eftermiddagen åkte jag hemåt igen.

idag har det varit solsken, snö, kallt och helt enkelt en vacker vintervärld.
promenad imorse, med vad som kändes som jätte mycket kläder. men det var en skön start på dagen. har tvättat en maskin, gjort ny kola (som blev en aning mjukare den här gången). duschat, rakat benen, smörjt in mig och fräshat till mig. slagit in julklappar till min kärlek och lagat middag.
det har varit en bra dag. och jag känner mig väldigt lättad över att alla julklappar är köpta och att vi inte överskred vår budget. Yes!

nu, sängen.
imorgon, julbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar