onsdag, december 30, 2009

Resumé av 2009

21.29

tänkte mig en liten resumé av året som gått. har verkligen försökt att komma ihåg saker och ting som har varit minnesvärda. jag vet att många andra har gjort precis samma lista, menmen, knappast likadana.

2009
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Alldeles säkert.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga tror jag och hade jag haft hade jag inte kunnat hålla dem ändå
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Näe inte som jag vet om i alla fall.
4. Dog någon som stod dig nära? Näe och tacka den gode för det.
5. Vilka länder besökte du? Norge och Frankrike.
6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 24 juli, Takida-spelning i Lysekil med syster. Oslo i slutet av maj. Sen så är det ju ganska så många därtill.
7. Vad var din största framgång 2009? Hade ingen särskild vad jag kan komma på.
8. Största misstaget? Hmm, svårt, men troligtvis att lägga ner energi på saker som inte är värt det egentligen.
9. Har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld och liknande men det händer ju varje år.
10. Bästa köpet? Mina två par converse, min kappa och min tatuering.
11. Vad spenderade du mest pengar på? På sommaren troligtvis, mycket glass. Och bensin.
12. Gjorde någonting dig riktigt glad? Min syster, vänner, Emil, Takida-spelningarna, Paris och Oslo.
13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Alldeles för många för att räkna upp här. Men en är i alla fall Sex on Fire.
14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Som alla år så har man sina ups and downs. Men det har varit ett bra år.
15. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat! Och rest.
16. Vad önskar du att du gjort mindre? Funderat över relativt obetydliga saker och surat för småsaker.
17. Hur tillbringade du julen? Först hos mamma och sen hos farmor&farfar med den delen av familjen.
18. Blev du kär i år? Blev kär för snart fem år sen, men jag är kär än :)
19. Favoritprogram på TV? Greys Anatomy är definitivt en av favoriterna. Sen finns det ganska mycket till.
20. Bästa boken du läste i år? Twilight-böckerna, är på tredje i serien nu och dem är grymma.
21. Största musikaliska upptäckten? Melissa Horn säger jag, hon är grymt bra.
22. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Önskar mig väldigt sällan nånting. Minns knappt vad jag fick ens, men stegräknare.
23. Något du önskade dig men inte fick? Som sagt önskar mig sällan saker.
24. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Var ute och festade på natten och på födelsedagen middag hos pappa.
25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mycket pengar, men bara för att jag fick önska mig vad jag ville. Jag är nöjd.
26. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Inte mer annorlunda än andra år. Mest jeans och tröja.
27. Vad fick dig att må bra? Kärlek! Och god mat.
28. Vilken kändis var du mest sugen på? Finns ingen som jag är riktig sugen på.
29. Vem saknade du? Min syster, familjen och Johanna.
30. De bästa nya människorna du träffade? Julia. Träffade henne 2008, men först i år som vi lärt känna varandra.
31. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Ett jobb, mer rutin på träning och i livet i helhet. Sen vill jag resa mera.

nu blir det en sväng ut i kylan med hunden och sen närmar sig sänggång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar