tisdag, december 22, 2009

snö-kväll.

20.01

sitter i soffan med datan i knäet, duntofflorna på fötterna, tända ljus på bordet, en kopp Himlagott-thé och en halvvarm lussekatt. utanför fönstret så sprutar snön ner, bokstavligt talat alltså. det har kommit nån decimeter snö på vad som inte känns som så lång tid. inte lika kallt idag heller, nere på -1 nu.

dagen har varit bra. morgonpromenad vid nio och sen frukost på det. packade min väska, nästan helt klart, lite småplock kvar. sen har jag mest smugit runt här och plockat lite här och där. bakat en kaka som mamma ska få på julafton, det blev något nytt. en kladdkaka med pepparkakssmak. får se hur det blir, smeten var god i alla fall :)

imorgon åker jag hem till pappa och jag hoppas inte det snöar, inte för mycket i alla fall. och att vägarna ser bra ut. jag är lite skraj för att köra i diket faktiskt. det borde inte vara några problem, bara jag kör lugnt, fint och inte stressar. jag har ju inte bråttom hemåt i alla fall.
åker nog nån gång på förmiddagen, du borde det ju vara skottat åtminstone.

nu har jag tänkt mig en liten sväng ut i snön med Helmer. jag antar att jag ser ut som en snögubbe när jag kommer in igen :P sen ska jag vänta på att Emil kommer hem så blir det lite mys.

nu, påklädning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar