fredag, mars 12, 2010

friday.

20.35

känns förbannat skönt med fredag idag. klockan är inte mer än halv nio och jag börjar bli riktigt trött nu. äter lite glass och njter av fredagskvällen. ska snart lägga ihop datan och läsa min mattidning och kanske lite bok.

senast jag skrev var tydligen i måndags, men tiden går fort och det händer inte så mycket speciellt egentligen. jobbar på varje dag och det är mycket som ska göras, mer än vad jag hinner med på mina fyra timmar. men får jag inte mer pengar så tänker jag ju inte vara kvar. annars har veckan bjudit på ett läkarbesök i onsdags som jag skjutit framför mig väldigt länge. skulle kolla upp ett par födelsemärken och det resulterade i att tre av dem ska tas bort nästa vecka. det känns nervöst men ändå bra att vara på den säkra sidan. igår var det matmöte med jobbet och ett förövrigt väldigt onödigt möte (utom äpplepajen då :P), blev inte mycket nyttigt sagt, bara sånt chefen inte visste nåt om ändå. och vad är meningen med det?
idag blev det jobb och efter det träning. allt var lite segt idag, för jag var allmänt trött i hela mig. sen lite handling och till middag bjöds det på tacopaj a la J&E, mycket gott.

bilen krånglar fortfarande. har bytt två små givare, men den tjuter ibland ändå. jag sätter mitt hopp till den tredje givaren och hoppas på att det är den. då kommer vi ändå billigt undan. jag tycker ju att bilar är något som bara ska fungera, troligtvis eftersom jag inte kan så mycket om det.

skönt med lördag imorn, förhoppningsvis kan jag börja med en sovmorgon, om inte hunden är förjävlig. sen vet jag inte vad det blir av morgondagen, ska nog ta tag i lite städ och tvätt.

nu ska jag läsa lite. sen tror jag att jag somnar tidigt ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar