torsdag, mars 04, 2010

minus grader är inte kul längre.

20.42

nästan hela jobbveckan avklarad nu och jag tycker det har gått riktigt fort. men som alltid så är det skönt med fredag imorn.

jag var glad i början på veckan när det faktiskt var plusgrader och jag hoppades på att det skulle fortsätta på det viset. för aldrig har 2 plusgrader känts så varmt. men det frös på och sen i tisdags har jag inte kunant låsa min bil. men än så länge har ingen velat ha min lilla bil och det är jag glad för.

jobbet idag gick fint och fort. när jag var påväg hem och jag hade inte kommit långt, då började oljelampan blinka och tjuta. en lite lätt panikartad Jag gasade ner till mekonomen och fick köpt lite olja (fy tusan vad det är dyrt!), fyllde på och puttrade hemåt utan problem. gick en sväng med hunden. och sen for jag ner till gymmet, har verkligen kommit igång nu och fan vad det känns bra. fixade en inpasseringsknapp så jag kan gå i princip när som helst. väl hemma igen så gick jag en lite sväng återigen med hunden och fy tusan vad kallt det var ute, inget skönt alls.
eftermiddagen/kvällen har bjudit på middag och lite vikning av tvätt.

förövrigt så har jag försökt ringa vårdcentralen i två dagar nu, men dem bollar mig liksom framåt tillbaka, säger att jag ringt fel, men talar inte riktigt om vart jag ska ringa istället. tur att det inte är något akut egentligen. det är otroligt störande i alla fall. blir glad bara jag slipper idiot-doktorn från förra gången.

har beställt hem lite böcker ikväll. det är kul. grymt skönt att känna att jag har lite pengar att använda mig av igen och göra av med :P

nog om allt för idag. tror jag ska inta sägen alldeles strax.
natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar