lördag, juni 26, 2010

Midsommar

20.48

Vädret var helt på våran sida igår (och även idag). Hur ofta händer det, en midsommar utan minsta regn, jag kan i alla fall inte komma ihåg när det hände senast.
Vi anlände till midsommarfirandet hos Emils bror och flickvän, vid 4-tiden. Det bjöds på en välkomstdrink, lite lekar och tipspromenad. Fantastiskt god middag med grillat (med min egen påhittade marinad), potatissallad och sallad. Mycket att dricka och blandad musik på spellistan. Mycket trevlig kväll och inte alls så mycket mygg som jag fruktade. Vid ett-snåret hade dem flesta av oss intagit sängen och så även jag. Det är helt okej när man har hållit på sen fyra, det räcker liksom då. Först lite somethin' somethin' och sen somnade jag nästan omgående. Inatt var det ett evigt dragande i täcket, det räckte liksom inte till oss båda.

Vaknade flera gånger imorse men vid 11 var jag tvungen att kila upp och kissa och dricka lite vatten. Det blev pizza till frukost och det händer aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, men gott var det. Har mått oförskämt bra hela dagen, bättre än vad jag borde och absolut bättre än vad jag förtjänar. Även idag bjöds det som sagt på sol, vi har varit ute hela dagen, fiskat lite och åkt lite trampebåt. Vid fyra gav vi oss av hemåt igen. Har packat upp lite, läst en stund och mest hängt i soffan. Varit ute en stund på åkern med hunden och bara varit. Har inte riktigt funnits ork till annat.

Har nog fått mig lite solbränna idag tror jag. Tycker också att det känns himla skönt att det bara är lördagskväll och att det fortfarande är en hel dag kvar på helgen. 

Nu blir det alldeles snart sängen för mig, börjar känna mig trött nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar