måndag, juni 14, 2010

the weekend och idag.

20.25

Det är skönt att vara hemma igen och igår njöt jag bara av att ha kommit hem till min kärlek igen. Jag hade faktiskt saknat honom.

Helgen har varit fantastisk. Det bästa var att få umgås med syster. När jag kom fram till Göteborg blev det bio, Sex and the City 2, mycket bra film. Var hemma vid halv ett och stupade i säng. I lördags vart det lite shopping, middag hos farmor&farfar. Efter middag gjorde vi oss i ordning för utekvällen. Natten spenderade vi på Sticky,  med kanske lite för mycket dricka, mycket trevligt folk (lite känningar) och bra musik. En grym kväll helt enkelt. Stack därifrån strax innan fyra och solen var på väg upp. Hur underbart är inte det. Promenad uppför Avenyn, (Tack gode gud för sköna högklackade skor) vi hade ju ändå missat tåget, träffade på en till känning. Tog vagnen till Mölndal, gjorde till utsvängningar och tog första morgontåget hem. Kom hem och somnade nog innan jag la mig i sängen, för det har jag inget minne av nämligen.
Igår var inget vidare, bakis och jag brukar sällan bli det. Mådde väl helt enkelt som jag förtjänade antar jag. Men det var det värt. Dagen spenderades mest i soffan framför tv:n och framåt eftermiddagen mådde jag nästan som vanligt igen. Hann träffa familjen en stund och ätit middag med dem innan det var dags att åka hemåt. Fick med mig ett par nya vita Converse också. Det gillas!

Idag var det tillbaka till verkligheten igen. Jobbade och körde en sväng på gymmet. Jag gillar inte att vara där när det är massa andra där, jag trivs bäst själv. Inte hade jag min mp3 med mig heller. Det gick bra i alla fall. Har gått en sväng med hunden, fått i mig middag och gjort matlådor. Sökt jobbet, som jag typ redan har men rätt ska vara rätt. 

Snart dags att krypa ner i sängen, sov lite sisådär inatt. Vände och vred på mig, somnade och vaknade om vartannat. 

 Våra fina drinkar

Så såg världen ut när vi traskade hemåt vid 4-snåret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar