söndag, juni 20, 2010

sunday, sunday.

19.15

Värst vad klockan har tickat iväg sen sist jag kikade. Men än på ett par timmar är det inte sänggång. Känns som dagen har gått fort men samtidigt inte. Rätt så skönt. 

Tog sovmorgon imorse och hörde knappt när älsk gick ut med hunden. Gjorde mig iordning och sen stack vi iväg på lite kalas hos Emils mormor.  Trevligt, det bjöds på smörgåstårta och en riktigt mumsig tårta. Så då slapp jag laga middag idag också.
Har tagit tag i vårat diskberg också, (hade nästan använt alla tallrikar i skåpet och alla bestick i lådan), som jag lämpade över från igår. Skönt att det är gjort i alla fall. Har packat ihop träningsväskan tills imorn. Sen har jag bara suttit i soffan. Borde ta tag och vika lite tvätt också innan sänggång. Och ta bort mitt fina blåa nagellack :)

Bakade förresten en hel plåt brownies i fredags, hade ugnen på för hög temp och brände hela botten på kakan. Smakade lite och jovisst den smakade bränt. Sen dess har den stått på köksbordet. Idag tog jag tag i det och lyckades faktiskt rädda den. Skar bort det brända lagret i botten, kakan blev lite lägre, men den smakade åtminstone inte bränt.

Tycker det känns rätt så skönt med söndag idag faktiskt, trodde aldrig jag skulle säga det. Jag trivs med att gå till jobbet, kanske därför det inte är jobbigt med söndag längre. Semestern närmar sig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar